TA’LIM KLASTERI SHAROITIDA FIZIKA DARSLARIDA MUAMMOLI TA’LIM TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH METODIKASI
Keywords:
muammoli ta’lim, aqliy hujum, sintez, faoliyat, faol, ko‘nikma, malaka, o‘tkazgich, temperatura, induktiv, deduktiv psixologiya, didaktika, eksperimentAbstract
Maqolada ta’lim klasteri sharoitida o‘quv jarayoniga muammoli ta’lim texnologiyalaridan foydalanish metodikasi yoritilgan. Xususan, fizikani o‘qitish jarayonida o‘quvchilar faoliyatini faollashtirishda muammoli ta’lim texnologiyalari eng muhim o‘rinlardan biri ekanligi ko‘rsatilgan. Shuningdek, muammoli ta’lim texnologiyalarini qo‘llash bosqichlari:
muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish, ichki va tashqi izlanish, gipotezani ilgari surish va uni tekshirish, hamda muammmoli ta’lim texnologiyasini qo‘llashda ko‘rgazmali vositalarni o‘rni va vazifalarini aniqlash muammolari o‘z aksini topgan.
References
Qurbonov M. Fizikadan namoyish eksperimentlarining uslubiy funksiyalarini kengaytirishning nazariy asoslari. Monografiya- T.:Fan, 2008. 118-b.
Qurbonov M., To‘raxonov F., Sodiqova Sh. Fizikani o‘qitishda pedagogik dasturiy vositalardan foydalanish metodikasi. Uslubiy qo‘llanma - T.: TDTU, 2012. 60-b.
Qurbonov M., Begmatova D.A., Sodiqova Sh.M. Fizika o‘qitish metodikasi. O‘quv qo‘llanma-T.: Innovatsiya-Ziyo, 2021. 300-b.
Sodikova Sh.M., Khusniddinov F., Valikxonov N. New pedagogical technologies in teaching process. Journal Academic Research in Educational Sciences. Volume: Issue:1. Scientific Journal Inpact Factor (SJIF):5.723 2022. –P. 1066-1070.
Курбонов М., Содикова Ш.М., Курбанов Х., Даминов С.А. Методика разработки спецкурсов по физике. Ж.: Gospodarka i Innowacje. 15.04.2022 Том 22. -С.299-302.